Na internet všichni obchodníci vstupují s přáním, aby se k nim zákazníci jen hrnuli. Od vytvoření firemních webových stránek si tedy slibují, že budou všem na očích, a každý, kdo bude hledat relevantní služby, o nich už nyní bude vědět. Jenže mnohé lidi, kteří nemají s internetem příliš mnoho zkušeností, záhy po vytvoření jejich webových stránek zaskočí, že se vlastně od předchozího stavu, kdy na internetu nebyli, celkově skoro nic nezměnilo. A to je poměrně nemilé zjištění.
Máte tedy krásné nové webové stránky, ale nikdo si vás nevšímá, co s tím?
Zamyslete se nad tím, jakým způsobem postupujete vy sami, když na internetu něco hledáte. Jistě brzy přijdete na to, v čem je zakopaný pes.
Když člověk pátrá na internetu po nějaké službě či zboží, tak to v drtivé většině případů dělá tak, že zadá konkrétní hledaný termín do vyhledávače. A ten už se o všechno ostatní postará za něj – brzy vám zobrazí seznam relevantních odkazů.
A právě o to tady jde, chcete-li, abyste byli vidět a zákazníci se k vám jen hrnuli, tak nezbytně musíte být mezi těmito odkazy, ideálně někde úplně nahoře, co možná nejblíž pod čarou. Většina lidí si totiž s následným pátráním příliš práce nedává. Pokud něco hledají, prohlédnou si několik málo prvních zobrazených odkazů a mezi těmi si vyberou. A ostatní mají smůlu.
Takže všechno důležité záleží na tom, abyste přesvědčili jak Google, tak Seznam, že vaše webové stránky jsou ty pravé pro všechny lidi, kteří pátrají po relevantním hesle. Ovšem v takovém případě musíte především optimalizovat webové stránky pro vyhledávače tak, aby byly přesvědčeny, že zvolené klíčové slovo nejvíce odpovídá vašim stránkám, a že vaše stránky jsou opravdu velice kvalitní. Zkrátka proto, že obsahují relevantní a kvalitní text, mají vhodnou strukturu i dobrý linkbuilding. A pokud tomu tak bude, rázem se vyšvihnete na čelní pozice ve vyhledávačích.